CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

عائلة,ahlan wasahlan ^_^

Thursday, December 15, 2011

Ayat Kursi


بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum w.b.t
Di sini, saya ingin menyampaikan sedikit ilmu mengenai Kelebihan Ayat Kursi. Nabi s.a.w bersabda: "Apabila kamu masuk ke tempat tidurmu, maka bacalah ayat Kursi sehingga habis ayat ini. Maka sesungguhnya, akan sentiasa ada penjaga dari Allah untuk kamu dan syaitan tidak akan dapat mendekati kamu sehingga pagi." (HR Bukhari)

Nabi s.a.w bersabda, "sesiapa membaca ayat kursi setelah setiap solat fardhu, tidak ada yang menghalangnya dari masuk syurga selain kematian." (HR ath-Thabrani no.7532 disahihkan oleh al-Albani)

Terjemahannya:
Allah, tiada Tuhan melainkan Dia, Yang Tetap Hidup, Yang Maha Kekal selama-lamanya mentadbirkan sekelian mahklukNya. Yang tidak mengantuk dan tidak tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi pertolongan melainkan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya kursi Allah(ilmunNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya).(al-Baqarah ayat 255)

No comments:

Post a Comment